Boeking, betaling & verzekering

Veelgestelde vragen over boeking, betaling & verzekering. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

  • Wanneer is een boeking definitief?

    Wanneer u een schip wilt boeken, ontvangt u een offerte. Als u akkoord gaat met ons aanbod, sturen wij een huurovereenkomst per e-mail toe. Deze dient u binnen twee weken ondertekend retour te sturen. Dit kan per post, per fax of ingescand per e-mail.

  • Wat is inbegrepen in de huurprijs?

    Huurprijzen zijn inclusief 9% BTW, havengelden, toeristenbelasting en brandstofkosten voor maximaal 1 uur varen op de motor per dag.

    Mocht u een bestemming willen bereiken waarvoor extra motoruren noodzakelijk zijn, dan worden de brandstofkosten (€ 30,- per uur) doorberekend. U betaalt de vergoeding hiervoor aan boord. Holland Sail rekent geen reserveringskosten.

  • Hoe zien de betalingsvoorwaarden eruit?

    Onze betalingsvoorwaarden zijn afhankelijk van hoe ver van te voren u een schip geboekt heeft.

    Als u een schip reserveert voor het volgende jaar, zijn de betalingsvoorwaarden als volgt:

    • 10% van het huurbedrag binnen veertien dagen
    • 40% van het huurbedrag per 1 januari
    • 50% van het huurbedrag zes weken voor afvaart

    Huurt u een schip voor het huidige seizoen, zijn de betalingsvoorwaarden als volgt:

    • 50% van het huurbedrag binnen veertien dagen
    • 50% van het huurbedrag zes weken voor afvaart
  • Welke verzekeringen kan ik via Holland Sail afsluiten?

    Wij bieden een annuleringsverzekering aan, zodat u bij tegenslag of ziekte niet tegen financiële problemen aanloopt. Ook kunt u een vaardekking als onderdeel van de annuleringsverzekering afsluiten, zodat u bij het niet uitvaren vanwege storm, een deel van de reissom terug krijgt.